akavitalkeren@gmail.com

השארת הודעה מהירה

"פעם הקראטה היה לנצח ולהרוג. היום הגישה השתנתה, הקראטה הפך לכלי מיומן להגנה עצמית"

חניכי העמותה בראשה עומד אביטל קרן, המאמן הראשי בבית הספר לאמנויות הלחימה שוטו-קאן קראטה-דו מנהריה קצרו בשנה האחרונה הישגים מרשימים בתחרויות השונות. בראיון לרגל השנה החדשה מסביר קרן את עקרונות הקראטה ומגלה שאין סוד מאחורי ההצלחה, מלבד כמובן עבודה קשה.

בית הספר לאמנויות הלחימה המרכז לאמנויות הלחימה שוטו-קאן קראטה-דו ישראל בנהריה הינו אחת ההצלחות הגדולות ביותר בשלוש השנים האחרונות. כ-100 ילדים, נוער ומבוגרים מנהריה ומהסביבה לוקחים חלק בפעילות יוצרת זו של אמנויות הלחימה של המזרח הרחוק. חניכי העמותה מנהריה רשמו הישגים נאים בתחרויות השונות בהן השתתפו, ולראיה- מדף ענק עמוס גביעים, תעודות, מדליות ומכתבי הערכה. המאמן הראשי של האקדמיה הוא אביטל קרן (30), העוסק בענף זה 15 שנה. קרן, יליד קיבוץ בית השיטה ספג שם את יסודות אמנות הלחימה ולאחר שירותו הצבאי ביחידה מובחרת הפך את התחביב למקצוע. הוא בוגר בית הספר למאמנים ומדריכים בווינגייט ומורה לחינוך גופני מוסמך. קרן, בעל חגורה שחורה (דאן-3), אלוף ישראל בקרבות גברים משקל פתוח, ומתחרה פעיל בתחרויות הארציות והבינלאומיות בענף הקראטה בארץ ובעולם. כמו כן, הוא חבר בנבחרת הבוגרת של ישראל, שופט ופוסק לאומי בענף הקראטה. בשיחה לרגל השנה החדשה, סוקר קרן את אמנות הקראטה בכלל ואת פעילות העמותה הנהריינית.

מהי אמנות הקראטה-דו?

אמנויות הלחימה של המזרח התיכון הן כה עתיקות וכה יסודיות עד כי נדרשים כרכים רבים כדי להקיף את כולן. בניגוד לעבר, עברה אמנות הלחימה של המזרח שינוי יסודי, וכיום היא איננה עוד בעלת הגדרה ויעד קטלני. המטרה "לנצח ולהרוג" היתה טובה בימי קדם, אלא שהיום די בכדור אחד של רובה כדי להשיג תכלית של הרג, ומכאן נובע השינוי בגישת ההגדרה של אמנות הקראטה והפיכתו לענף ספורט".

היכן נולדה אמנות זו?

"בניגוד להנחה המקובלת, הקראטה לא נולד ביפן אלא בסין. במשך מאות שנים היתה קיימת בסין שיטת לחימה באגרופים שנקראה קמפו. נזירים וחיילים הקדישו מזמנם לאימונים מפרכים ומהר מאוד הפכו ללוחמים מעולים. אחת הסיבות לכך היא השתלטות היפנים על האיים המזרחיים והאיסור על אחזקת נשק. איסור זה תרם באופן ישיר להתפתחות תורת הלחימה בידיים ריקות. במשך הזמן התפלגה תורת הלחימה וקיבלה כמה צורות".

מהם עקרונות הקראטה?

"המלה קראטה פירושה יד ריקה מכלי נשק. הקראטה הינו תורה אצילה המטיפה ליחס של כבוד אל הזולת. חוק הקראטה קובע מפורשות: לעולם אל תעשה את הצעד הראשון. כלומר, זהו צו האוסר על שימוש בקראטה אלא לשם הגנה עצמית בלבד".

מה מעניק הקראטה לחניכים הצעירים, והאם יש בו גם אלמנטים חינוכיים?

"לימוד תורת הקראטה מעניק לחניכים כלים להגנה עצמית וכן ריסון עצמי בחיי היום יום. אדם עם שליטה עצמית הוא אדם בריא, שקט ורגוע. הוא גם מפתח יכולת לעמוד בלחצים פיזיים ונפשיים תוך שליטה על גופו. היעדים החינוכיים נחלקים לכמה מישורים בתחום הגופני. פיתוח כושרו הגופני של החניך, כולל כל המרכיבים שזה סיבולת לב וריאה, כוח וחוזק השרירים, גמישות, מהירות, זריזות, שיווי משקל, דיוק בתנועה ועוד".

מהי האסכולה שאליה העמותה שלכם משתייכת?

"קראטה מסורתי הינו אמנות עתיקה של הגנה עצמית ללא שימוש בכלי נשק, המשתמשת בגוף כיחידה אחת תוך כדי תיאום מלא בין כל חלקי ומרכיבי הגוף. המתאמן מפתח ביטחון עצמי, קור רוח ושיפוט מדויק, כך שהגוף יגיב בצורה טבעית בכל מצב. על ידי שימוש בכל האמצעים שקראטה מסורתי מעניק, גודל היריב הינו גורם כלל לא משמעותי. כל אדם יכול ללמוד קראטה ללא שום קשר לגיל או לכוח פיזי".

"העמותה שלנו פועלת בתיאום מלא עם גופים ממלכתיים ובינלאומיים מהשורה הראשונה בעולם הקראטה. אנחנו פועלים על פי תוכניות שנתיות המבוססות על ממצאי מחקר חדשניים בנושא תהליך ההוראה- אימון של מיומנויות מוטוריות ויישומן בענף הקראטה. חברי העמותה הבכירים יוצאים להשתלמויות בינלאומיות עם מיטב המאמנים הבכירים בעולם".

חניכי העמותה שלכם קוצרים הצלחה בתחרויות השונות המתקיימות במהלך השנה. זאת קלישאה לשאול אבל מהו סוד ההצלחה שלכם?

"הסוד הוא פשוט- עבודה קשה. הן באימונים והן בתחרויות עצמן".

    יש לכם שאלות?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם

    השאירו לנו את הפרטים הבאים

    מבטיחים לחזור בהקדם:

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
      Open chat
      1
      Scan the code
      🙋‍♂️מוזמנים להצטרף להצלחה שלנו🥇 ולהיות חלק ממשפחת הלוחמים היוקרתי של המדרשה לאומנויות הלחימה ואימון מבצעי 🥋🤼‍♂️🥊🇮🇱

      לחץ על הקישור 👇